Dwa wieki doświadczenia
Ta historia zaczęła się w 1820 roku, w paryskiej dzielnicy Marais, gdzie Joseph Baptiste Fuchs w swoim warsztacie wytwarzał sztućce. Tradycję rodzinnej firmy kontynuował jego siostrzeniec Émile Puiforcat, który w 1857 roku zaprojektował znak firmowy marki. Kolejnym znaczącym etapem było rozwinięcie na początku XX wieku kolekcji inspirowanych antykami przez Louisa Victora Taboureta, męża Laure Puiforcat. Prawdziwie wielkie uznanie przyniosły marce Puiforcat dopiero lata 20. XX wieku, kiedy kolejny przedstawiciel rodziny – Jean – rzeźbiarz i złotnik – rozwinął wzory w estetyce Art Deco.
Zdjęcie: serwis prasowy Domio Home Interiors Warsaw.
Zdjęcie: serwis prasowy Domio Home Interiors Warsaw.
Ponadczasowe
Marka, której projekty znajdują się w zbiorach Luwru i nowojorskiego Metropolitan Museum of Art, jest obecnie częścią Hermès Group. Dziś ma w swojej ofercie zarówno wyroby w tylu Art Deco, jak i bardzo nowoczesne. Jedną z najoryginalniejszych innowacji są kubki do szampana. Tak, właśnie kubki zamiast kieliszków typu flet lub pucharek. Puiforcat ma w swojej kolekcji srebrne i złote kubki o zakrzywionej sylwetce, które zapewniają najwyższą jakość doznań degustacyjnych. Nad tym projektem – kubka ze specjalnymi żłobieniami we wnętrzu – projektanci Puiforcat pracowali wspólnie z enologiem Bunem Paillardem. Chcielibyście spróbować, jak smakuje szampan z takiego wysublimowanego naczynia?
Zdjęcie: serwis prasowy Domio Home Interiors Warsaw.
Zdjęcie: serwis prasowy Domio Home Interiors Warsaw.
Zobacz także:
W cieniu Niemeyera: brazylijski design dzisiaj
Płytki, które pobudzą wyobraźnię. Królik to nowa inicjatywa Aleksandry Żeromskiej i Kaflarni Karny
Nowa kolekcja DEDAR Milano x Westwing – ponadczasowa elegancja w wersji premium