„Pięknie zjednoczeni” – marka Estée Lauder łączy siły z polskimi artystami w walce z rakiem piersi

W poniedziałek 14 października w Pałacu Kultury i Nauki odbył się wernisaż wystawy „Pięknie zjednoczeni w walce, by pokonać raka piersi”. Wystawa, w której wzięli udział artyści z różnych dziedzin to częścią kampanii Estée Lauder Companies.

„Pięknie zjednoczeni” – marka Estée Lauder łączy siły z polskimi artystami w walce z rakiem piersi

Wydarzeniu towarzyszyła różowa iluminacja Pałacu Kultury. Zdjęcie: materiały prasowe

Artyści wspierają walkę z rakiem piersi

Październik to miesiąc świadomości raka piersi. Największą inicjatywą odpowiedzialności społecznej na rzecz walki z tą chorobą jest kampania Estée Lauder Companies, stworzona przez Evelyn H. Lauder w 1992 roku. Już od ponad 30 lat kampania wspiera ponad 60 organizacji z całego świata, finansując badania naukowe, edukację oraz opiekę medyczną, a jednocześnie zwiększa świadomość na temat profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

W Polsce kampania wspiera Fundację „Piękniejsze Życie” oraz Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.

PLOPP, czyli "Polski Obiekt Ludowy Pompowany Powietrzem" Oskara Zięty w kolorze różowym. Zdjęcie: materiały prasowe

Tegoroczne hasło kampanii – „Pięknie zjednoczeni w walce, by pokonać raka piersi”, odzwierciedla wspólną misję, której celem jest nie tylko pokonanie raka piersi, ale także poprawa jakości życia pacjentek na całym świecie. Kampania Estée Lauder Companies to coś więcej niż tylko zbiórka funduszy ze sprzedaży produktów oznaczonych Różową Wstążką, to globalny ruch, który jednoczy ludzi w walce o lepsze zdrowie i przyszłość.

Z okazji tegorocznego miesiąca świadomości raka piersi, w Pałacu Kultury i Nauki 14 października odbył się wernisaż wyjątkowej wystawy „Pięknie Zjednoczeni”. Organizator wydarzenia, marka Estée Lauder Poland, zaprosiła do współpracy artystów, którzy inspirując się hasłem kampanii oraz symboliką Różowej Wstążki, przenieśli te motywy na różnorodne dzieła sztuki – pełne emocji, kreatywności i nadziei. Obecność artystów w kampanii pokazuje, jak sztuka może wspierać ważne tematy społeczne, w tym zdrowie – i jak ogromną ma siłę oddziaływania.

Totem z serii „Pląsy Polskie” Asi Pietrzyk i Koki Skowrońskiej. Zdjęcie: materiały prasowe

Wśród artystów znaleźli się: Magda Bovska, Marysia Machulska, Oskar Zięta, Karolina Lubaszko, Anna Halarewicz, Ivo Nikić, Natalia Olbińska, Magdalena Pankiewicz, Igor Kubik, Magda Górska, Alex Woronowska, Magda Atkins, Roman Gelo, Robert Kuta, Magdalena Konior, Koka Skowrońska, Paweł Mildner oraz duet MMC - Ilona Majer i Rafał Michalak. Kuratorem wystawy było MAD Illustrators.

Wydarzeniu towarzyszyła również różowa iluminacja, którą okrył się Pałac Kultury. Warszawa dołączyła tym samym do innych miast świata, które już miały swoje różowe iluminacje – Nowego Jorku, Paryża, Berlina, Wiednia, Zurychu, Antwerpii, Brukseli, Pragi i Istambułu.Kosmetyki Estée Lauder Companies oznaczone Różową Wstążką. Zdjęcie: materiały prasowe

Tegoroczną kampanię Estée Lauder Companies wspierają partnerzy marki: Polskie linie Lotnicze LOT, Medicover, WITTCHEN, Raffles Europejski Warsaw, Douglas, Sephora, a także Le Petit Trou.

Czytaj więcej