Kultowe krzesła Vitra w nowych odsłonach. W roli głównej używany denim Levi’s®

Visionary Lab zaprosiło do współpracy projektantów mody oraz designerów, którzy mieli za zadanie tchnąć nowe życie w używane krzesła Vitra - wykorzystując do tego używany denim Levi’s®. Efekty ich pracy zostaną przedstawione podczas Dutch Design Week w przestronnym, „surowym” magazynie, dawnej pracowni stolarskiej. Projekt zachęca przede wszystkim do tego, aby szerzej spojrzeć na metody upcyclingu.

Kultowe krzesła Vitra w nowych odsłonach. W roli głównej używany denim Levi’s®

Visionary Lab to wielokrotnie nagradzane studio z siedzibą w Amsterdamie, którego doświadczenie opiera się na tworzeniu rozwiązań dla odpadów tekstylnych i dawaniu nowego życia wyrzuconym materiałom. Zdjęcie: Materiały prasowe

Modowe spojrzenie na meble

W czasach, gdy hałdy odpadów tekstylnych wciąż się piętrzą, ważne jest, abyśmy skupili się na przyszłości i znaleźli kreatywne sposoby na przedłużenie życia naszych materiałów, dając im drugie życie. Icons Re/Outfitted, zainicjowana przez studio kreatywne The Visionary Lab, łączy prawdziwe ikony mody i mebli.

Projektanci zostali zaproszeni do przekształcenia używanych perełek od producenta wysokiej klasy mebli Vitra, w tym m.in. krzeseł takich postaci jak Charles & Ray Eames, Verner Panton czy George Nelson, w odważne i całkiem nowe wersje wykonane w 100% z używanego denimu od Levi`s®, który obchodzi właśnie 150. rocznicę modelu swoich kultowych jeansów 501®. W tym innowacyjnym przedsięwzięciu moda i projektowanie mebli łączą się, aby wyznaczyć nam ścieżkę w kierunku zrównoważonej przyszłości.

The Eames Shell Chair DSW Re/Outfitted. Holenderski architekt Norman Monsanto, znany ze swoich pomysłowych i harmonijnych projektów, umiejętnie przekształcił krzesło Eames Shell Chair DSW w urzekające rzeźbiarskie arcydzieło. Poprzez unikalny proces „wtapiania” kultowego krzesła w solidny pień drzewa oliwnego, zręcznie połączył nowoczesny design z tym, co można uznać za najstarszą na świecie formę siedzenia. Ta niezwykła fuzja nabiera organicznej esencji, ponieważ denimowy wygląd siedziska płynnie łączy się ze strukturą pnia, stopniowo zdobioną przez rosnące denimowe grzyby wykonane z innowacyjnej tkaniny, opracowanej przez artystę tekstylnego Kelly`ego Koningsa z przędzy wycofanej ze sprzedaży. Koncepcja: The Visionary Lab, artysta: Norman Monsanto, Kelly Konings, krzesło: używane krzesło Shell Chair DSW by Charles & Ray Eames from Vitra, materiał: denim i przędza wycofana ze sprzedaży od Levi`s®

Opowiadanie historii poprzez design

Każda kreacja jest świadectwem naszego zaangażowania w redukcję odpadów i odnajdywanie piękna w nieoczekiwanych miejscach. Icons Re/Outfitted to przykład nieograniczonego potencjału denimu wycofanego z eksploatacji zarówno dla branży modowej, jak i wnętrzarskiej.

Każdy kultowy model krzesła stał się artystycznym obiektem projektowym w rękach innego kreatywnego umysłu. Nkwo Onwuka, Hannah Brabon, Kelly Konings, Tim Dekkers, Sophie Cagniart, Barbara Polderman, Sarmite Polakova i Norman Monsanto podjęli postawione im wyzwanie. Kolekcja krzeseł prezentuje bogaty wachlarz innowacyjnych technik (w tym cyfrowe tkanie 3D, biotekstylia i filc denimowy z recyklingu produkowany przez fabrykę społeczną i-did) w połączeniu z tradycyjnym rzemiosłem. Te artystyczne upcyklingowe krzesła nie tylko przyciągają wzrok, ale także prowokują do rozmowy na temat zrównoważonego rozwoju.

The Wire Chair Re/Outfitted. Zafascynowana możliwościami ukrytymi w odrzuconych tkaninach dżinsowych, londyńska projektantka mody Hannah Brabon jest znana ze swojego kreatywnego podejścia do zdekonstruowanego dżinsu. Fascynacja światem przyrody posłużyła Brabon jako inspiracja do ożywienia dwóch kultowych krzeseł Wire Chair autorstwa Charlesa i Ray Eamesów za pomocą obszernych form. Korzystając z różnych technik, stworzyła wielowarstwowy efekt poprzez cięcie, strzępienie, ręczne tkanie i farbowanie wyrzuconych tkanin dżinsowych. Każda pętla została skrupulatnie zszyta i wpleciona w siatkę krzesła, co nadało mu dynamiczny wygląd. Umieszczenie dwóch krzeseł obok siebie uwypukla znaczenie komunikacji i podkreśla, jak zjednoczenie się jako społeczność jest niezbędne do wprowadzenia pozytywnych zmian. Koncepcja: The Visionary Lab, artysta: Hannah Brabon, krzesło: używane krzesło Wire Chairs, Charles & Ray Eames - Vitra, materiał: Denim pochodzący z recyklingu od Levi`s®

Wystawa „Icons Re/Outfitted”

Krzesła będą prezentowane podczas Dutch Design Week w Eindhoven od 21 do 29 października. Zlokalizowane w przemysłowym warsztacie stolarskim, którego otoczenie staje się integralną częścią artystycznej narracji tworząc nastrojowe tło.

Design for the future

Denim to ponadczasowa ikona mody przekraczająca granice, doceniana na całym świecie przez ludzi w każdym wieku, każdej rasy i płci. Levi`s® to pionier w dziedzinie innowacji denimu, zaangażowany w stymulowanie pozytywnych zmian. Marka z dumą dołączyła do Icons Re/Outfitted, aby zwrócić uwagę na ogromny potencjał drugiego życia dla denimu. Ten artystyczny projekt wyłania się z misji The Visionary Lab, polegającej na zmianie pojmowania odpadów poprzez tworzenie unikatów z rzeczy które mogłyby zostać wrzucone.

Vitra wspiera to kreatywne przedsięwzięcie, uznając je za estetyczną i innowacyjną deklarację na rzecz obiegu zamkniętego. Każdy nowy wniosek wynikający z tego projektu jest postrzegany jako szansa na dalszy rozwój, przesuwający granice twórczej eksploracji. Ostatecznie projekt ten ma na celu zmianę naszych relacji z tekstyliami i wzornictwem oraz służy jako świadectwo zaangażowania w bardziej zrównoważoną przyszłość.

The Coconut Chair Re/Outfitted. Działając na przecięciu mody i sztuki, holenderski projektant mody Tim Dekkers stawia eksperymenty materiałowe na czele swojej pracy. Szczególnie pociągają go materiały, które rozwijają się naturalnie, takie jak paprocie, kora i kryształy. Aby tchnąć nowe życie w używane krzesło Coconut Chair autorstwa George`a Nelsona z Vitry, Dekkers zastosował wzór cięcia bez odpadów, aby stworzyć ozdoby o organicznym kształcie. Ozdoby te, wykonane z filcu jeansowego Levi`s® pochodzącego z recyklingu od „fabryki społecznej" i-did, nadają krzesłu „zarośnięty” wygląd. W celu dodania odrobiny koloru, na filcu Dekkers użył naturalnego barwnika z kurkumy, ozdabiając go biodegradowalnymi kryształami, uprawianymi w procesie organicznym. Ten symboliczny gest przypomina nam, aby szanować i nie zakłócać skomplikowanego tańca natury. Koncepcja: The Visionary Lab, artysta: Tim Dekkers, krzesło: używane krzesło Coconut Chair, George Nelson - Vitra, materiał: denim pochodzący z recyklingu od Levi`s®, produkcja filcu denimowego: i-did

 

 

 

 

Czytaj więcej