Tubądzin Meets Art

Za hasłem Tubądzin Meets Art stoi nowy kierunek działań, który będzie przyświecał Grupie Tubądzin w nadchodzącym czasie. Roztoczenie mecenatu nad artystami i propagowanie sztuki to nowy obszar działań. Zaprezentowany został dziennikarzom, artystom, architektom oraz influencerom w przestrzeni Narodowej Galerii Sztuki Zachęta, gdzie odbyło się wyjątkowe wydarzenie, podczas którego świętowano także jubileusz 40-lecia marki. 

Tubądzin Meets Art

Wnętrza warszawskiej Zachęty stały się idealnym tłem do ekspozycji. Zdjęcie: Materiały prasowe

Wieczór w świecie sztuki 

Przepełnione designem wnętrza Zachęty, Narodowej Galerii sztuki mają niepowtarzalny klimat. Dlatego właśnie one stały się miejscem, które marka Tubądzin wybrała, by świętować swój okrągły jubileusz. Ale to nie jedyny powód. To przepełnione artystycznym duchem miejsce odzwierciedla nową platformę komunikacyjną marki. Podczas uroczystego wieczoru, będącego spotkaniem ze sztuką i wspólną celebracją kunsztu rzemiosła, marka opowiedziała o swojej historii i dotychczasowych osiągnięciach, ale przede wszystkim o planach na przyszły rok.

Tubądzin Meets Art to zapowiedź nadchodzących działań z czołowymi instytucjami kultury oraz reprezentantami różnych gałęzi sztuki. Zdjęcie: Materiały prasowe 

Znakiem rozpoznawczym marki Tubądzin są oryginalne wzory, które powstają we współpracy z artystami i projektantami. Grupa Tubądzin była pierwszą polską firmą ceramiczną, która zaprosiła do współpracy artystów. W wyniku tego typu kolaboracji powstały liczne projekty i kolekcje specjalne, sygnowane nazwiskami takich osób, jak Maciej Zień, Dorota Koziara czy Wojciech Siudmak.

Nowym obszarem działań Grupy Tubądzin jest roztoczenie mecenatu sztuk. Zdjęcie: Materiały prasowe

Tubądzin jest także organizatorem konkursu dla architektów i projektantów wnętrz “Tubądzin Design Awards”, w którego jury zasiada wielu wybitnych twórców. Od wielu lat jest organizatorem Tubądzin Design Days, współpracuje z Operą Narodową, a w najbliższym czasie ogłosi kolejne kolaboracje z instytucjami kultury. W nadchodzącym roku marka startuje z nową platformą komunikacyjną pod hasłem Tubądzin Meets Art, która będzie poniekąd przedłużeniem dotychczasowej komunikacji, ale także zapowiedzią nadchodzących działań z czołowymi instytucjami kultury oraz reprezentantami różnych gałęzi sztuki.

Sztuka jest nam bliska. Od lat promujemy artystów i najlepsze praktyki w projektowaniu funkcjonalnych i pięknych wnętrz. Teraz idziemy o krok dalej i oficjalnie ogłaszamy projekt Tubądzin Meets Art. Grupa Tubądzin chce demokratyzować sztukę i zapewniać do niej dostęp. Dlatego będzie mecenasem sztuki. Będziemy wspierać instytucje kultury, realizować wspólne projekty z artystami i poszerzać nasze działania edukacyjne –zapowiada Amadeusz Kowalski, Wiceprezes Grupy Tubądzin. 

Uroczysta kolacja z okazji 40 - lecia marki odbyła się w wyjątkowych i klimatycznych wnętrzach. Zdjęcie: Materiały prasowe 

Inspiracje z różnych stron świata 

O swojej wieloletniej współpracy z marką opowiedzieli Maciej Zień i Dorota Koziara, których najnowsze kolekcje na nadchodzący sezon, przedstawione na wzór dzieł sztuki, mogli podziwiać zgromadzeni w Zachęcie uczestnicy spotkania. Maciej Zień opowiedział o dwóch kolekcjach - Holiday oraz Lounge, które przedpremierowo znalazły się na wystawie w trakcie wydarzenia.

Ibiza to dla mnie idealne miejsce na wakacje - tłumaczy projektant. Wyspa zachwyca szerokimi plażami, błękitem morza i muzyką rozbrzmiewającą niemal we wszystkich jej zakątkach. Uwielbiam ten klimat. W kolekcji Holiday chciałem przenieść go do wnętrz. Wybrałem najpiękniejsze skały, jakie można spotkać na wyspie. Ibiza zanim stała się popularną atrakcją turystyczną była mekką hippisów. Wpływy ich kultury widoczne są tam do dziś. Dlatego w kolekcji nie mogło zabraknąć etnicznych dekorów, które dodają całości lekkości i luzu.

Projektant Maciej Zień od lat współpracuje z marką Tubądzin. Zdjęcia: Materiały prasowe

Dorota Koziara opowiedziała natomiast nowościach w kolekcji Cielo e Terra. Pastelowa gama kolorystyczna została wzbogacona o zieleń, czerń i super biały. Pojawiły się nowe dekory, które harmonijnie przechodzą z jednego koloru w drugi. Daje to efekt lekkości i harmonii.

Zaprojektowana przeze mnie kolekcja Cielo e Terra to płyty gresowe, barwione w masie, spełniające normy techniczne. Zależało mi na ciepłym odbiorze materiału, jakim jest ceramika, zazwyczaj zimna w dotyku. Taki ciepły efekt dają, moim zdaniem, powierzchnie głęboko matowe. Wypracowaliśmy wraz z działem technologii Tubądzin powierzchnie płyt ceramicznych, które dają wrażenie materiału ciepłego w odbiorze— mówi o kolekcji projektantka. Zależało mi na tym, żeby te produkty były uniwersalne i znakomicie nadawały się do zastosowania w różnych częściach świata, współgrając z różnorodnym pejzażem. W przypadku projektowania materiałów wykończeniowych zależy mi na tym, żeby ta kolekcje oraz ich pochodne harmonijnie współgrały z pejzażem niezależnie czy są wykorzystane we wnętrzach, na fasadach, w przestrzeni publicznej czy prywatnej.

Goście w trakcie wieczoru mogli wybrać się na kuratorskie zwiedzanie. Zdjęcie: Materiały prasowe 

Z miłości do sztuki 

W nadchodzącym roku marka Tubądzin pragnie jeszcze bardziej połączyć swoje siły ze sztuką w myśl hasła Tubądzin Meets Arts. Chcąc wspierać niezależnych projektantów, malarzy czy rzeźbiarzy, marka planuje rozszerzyć swoje działania o wyjątkowe współprace z wyselekcjonowanymi nazwiskami z polskiego środowiska artystycznego. Połączenie wieloletniego doświadczenia i niepodważalnej jakości wyrobów producenta ceramiki oraz kreatywnych, świeżych pomysłów młodych artystów to gwarancja niezwykłych projektów i nietuzinkowych rozwiązań.

 

 

Czytaj więcej