Od momentu rozpoczęcia prac nad butikiem, dyrektor kreatywnej marki zależało na tym, by miejsce to było rodzajem swoistego dialogu pomiędzy wyrazistym językiem jej projektów a miastem, które napędza jej twórczość.
Zdjęcie: Materiały prasowe
Butik Magdy Butrym w wyjątkowych przestrzeniach
Przedwojenna kamienica nr 13/15 przy ulicy Foksal, utrzymana w eklektycznym stylu o neobarokowych elementach, okazała się być idealną lokalizacją dla pierwszego butiku Magdy Butrym. Barwna historia ulicy Foksal i wciąż na niej obecny duch dawnej stolicy pomógł projektantce podjąć ostateczną decyzję. To tutaj, niemal trzy stulecia temu, mieścił się dystyngowany ogród miejski w stylu francuskim, który na co dzień zachwycał warszawską arystokrację.
- Otwarcie pierwszego w historii marki butiku w tak niezwykłej formie i miejscu, daje mi poczucie spełnienia marzeń o przestrzeni, w której można oddziaływać na wszystkie zmysły odwiedzających i opowiadać o moich projektach w nowy, wielowymiarowy sposób – mówi Magda Butrym.
Zdjęcie: Materiały prasowe
Róże - znak rozpoznawczy Magdy Butrym
Sam butik stanowi wizualne i zmysłowe doświadczenie, unikalne nie tylko na polską, ale światową skalę. Nie ma tu tradycyjnych witryn, a wskazówką jego lokalizacji są wysadzone przed kamienicą róże – rozpoznawczy symbol marki. Po wejściu do historycznej kamienicy, przekroczeniu klatki schodowej z sufitem zdobionym kwiecistą polichromią i przejściu monumentalnego portalu, klient wchodzi do świata marki, który jest w doskonale odzwierciedlony przez wysublimowane, spójne wnętrze.
W butiku, zaprojektowanym we współpracy ze szwedzką firmą architektoniczną Stamuli, zaobserwować można połączenie elementów historycznych związanych z kamienicą – takich jak sztukaterie o roślinnych formach, kaflowe kominki i półkolumny o dekoracyjnych kapitelach - z detalami o współczesnym charakterze.
Zdjęcie: Materiały prasowe
Bezkompromisowa kobiecość w butiku Magdy Butrym
W czasie, gdy wielu „luxury retailers” na całym świecie decydują się na surowość i minimalizm pod względem stylu swoich sklepowych przestrzeni, Magda Butrym stawia na oryginalną estetykę, odzwierciedlającą etos jej firmy: bezkompromisową kobiecość, a sensualne elementy wyposażenia, są akcentowane poprzez okrągłe formy, miękkie tekstury i wrażenie głębokiej harmonii.
Naprzeciw wejścia, umieszczona została rzeźba Bacello autorstwa Gino Bogoniego z 1976 roku, wykonana z brązu. Modernistyczne dzieło nadaje butikowemu wnętrzu autentyczności - przedstawia abstrakcyjnie ujętą sylwetkę kobiety (kojarzącą się z wizerunkiem Wenus z Willendorfu). Wyeksponowana we wnęce, symbolizuje kobiecość, silną i zmysłową – czyli dokładnie taką, która inspiruje projektantkę i emanuje w jej kreacjach.
Projekt z myślą o niezapomnianych doświadczeniach
Flagowy butik Magdy Butrym - i jego układ - jest skrupulatnie przemyślany również w kontekście doświadczeń zakupowych klientów. Pierwsza sala utrzymana jest w odcieniach kości słoniowej i pudrowego różu, prezentowane są w niej wybrane ubrania ready-to-wear (w tej chwili z kolekcji SS24 Slavic Chic) i akcesoria, w tym szeroki wybór torebek Brigitte („it-bag” domu mody). Reprezentacyjna przestrzeń orbituje wokół miękkiej „wysepki”: kremowej kanapy o zaokrąglonej formie, celowo nasuwającej skojarzenia z kobiecym ciałem.
Zdjęcie: Materiały prasowe
Druga sala, w której eksponowane jest obuwie, biżuteria i inne dodatki, zachwyca mariażem klasycystycznych ornamentów wnętrza i specjalnie zakupionych mebli vintage: owalny stół projektu Karla Springera z lat 80., biały kruk designu, oraz kultowe dzieła japońskiego wizjonera Masanori Umedy - welurowe fotele w formie róży i żyrandol La Murrina z lat 60., wykonany z płatków szkła murano. Przestronna przymierzalnia – z miękką kremową wykładziną i gigantycznymi kotarami, oferuje Klientom poczucie pełnej intymności i nieskrępowania. Zwieńczeniem wizyty w butiku Magdy Butrym, jest dyskretny i efektowny pokój do pakowania - kameralna przestrzeń utrzymana w kolorze różanej czerwieni i atramentowej czerni.
Zdjęcie: Materiały prasowe
Zobacz też:
- Iga Świątek pierwszą ambasadorką Lancôme w Polsce. Zapach Idôle towarzyszy jej od lat
- Czytelnicze wybory Natalie Portman dla Dior Book Tote Club. 6 tytułów, które wpłynęły na życie aktorki
- Najpiękniejszy album tej wiosny. Podróż po perfumeryjnym uniwersum „Louis Vuitton: A Perfume Atlas”
- Naomie Harris i Alessandra Ambrosio błyszczą w Mediolanie z zegarkami Omega