100 najcenniejszych marek świata. Ranking Kantar BrandZ 2024

W raporcie Kantar BrandZ 2024 po raz trzeci z rzędu pierwsze miejsce w „Top 100 Most Valuable Global Brands” należy do Apple - wartość marki przekroczyła bilion dolarów, co czyni ją pierwszą marką w historii, która osiągnęła taki wynik. W czołówce zestawienia uplasowały się Google, Microsoft i Amazon, co wskazuje na wciąż rosnące znaczenie technologii w naszym codziennym życiu. A jak w rankingu wypadły marki luksusowe? Które platformy streamingowe znalazły się w TOP 100 najcenniejszych marek? Które marki po raz pierwszy pojawiły się w rankingu?

100 najcenniejszych marek świata. Ranking Kantar BrandZ 2024

Louis Vuitton w rankingu Kantar BrandZ 2024 to najcenniejsza marka w sektorze luksusowym. Zdjęcie: Materiały prasowe, www.louisvuitton.com

Kantar BrandZ to coroczny globalny raport, który analizuje wartość marek na całym świecie. Ranking „Top 100 Most Valuable Global Brands” jest jednym z najbardziej renomowanych źródeł informacji na temat rynku marek i ich wartości. 

Kantar BrandZ 2024 

Całkowita wartość marek, które znalazły się w zestawieniu TOP 100, wzrosła w 2024 roku o  20 proc., co stanowi znaczącą poprawę po spadkach związanych z rynkiem akcji w ubiegłym roku.

Dane Kantar BrandZ 2024 pokazują, że silne marki nadal mają się dobrze, pomimo niepewnej sytuacji gospodarczej na całym świecie. Zwłaszcza marki inwestujące w sztuczną inteligencję, które swoim klientom zapewniają wyższy poziom doświadczeń - to właśnie one odnotowują najwyższe zyski.

Według raportu Kantar BrandZ  2024 rok, Apple jest najbardziej wartościową marką na świecie, przekraczając wartość 1 biliona dolarów. Jest to pierwsza marka w historii, która osiągnęła taki wynik, co świadczy o jej ogromnym znaczeniu i wpływie na rynku. W czołówce obok niej uplasowały się: Google (753,5 mld dolarów) Microsoft (712,9 mld dolarów) Amazon (576,6 mld dolarów) i McDonald’s (221,9 mld dolarów), który domyka pierwszą piątkę rankingu.

Najbardziej wartościowe marki luksusowe

W kategorii luksusu francuskie brandy nie mają sobie równych. Najcenniejszą marką w sektorze luksusowym jest Louis Vuitton z wyceną na poziomie 129 mld dolarów i z pozycją 12. w zestawieniu setki najbardziej wartościowych marek świata. 

Na 2. miejscu w kategorii marek luksusowych znalazł się Hermes (17. pozycja w rankingu globalnym) -  francuski dom mody osiągnął doskonałe rezultaty na rynku amerykańskim i chińskim, zaliczając wzrost wartości rok do roku o imponujące 23 proc. Podium luksusu zamyka w rankingu Chanel. Ostatnią marką luksusową w globalnym zestawieniu TOP 100 jest włoska marka GUCCI.

  • Louis Vuitton – 129,8 mld dolarów
  • Hermès – 93,6 mld dolarów
  • CHANEL – 60 mld dolarów
  • GUCCI – 23,8 mld dolarów

Ranking Kantar BrandZ 2024. Zdjęcie: Materiały prasowe, www.kantar.com

Ranking Kantar BrandZ 2024. Zdjęcie: Materiały prasowe, www.kantar.com

Gigant streamingowy wysoko w rankingu 

W kategorii „media i rozrywka” Netflix w tegorocznym zestawieniu uplasował się na 23. miejscu (w ubiegłym roku zajmował miejsce 36.) Wartość platformy wzrosła dokładnie o 51 proc. To efekt bezprecedensowego wzrostu liczby subskrybentów i nowa polityka eliminująca zjawisko współdzielenia haseł dostępu przez użytkowników. Disney z kolei w rankingu znalazł się na 49. miejscu najbardziej wartościowych marek świata. 

Debiut Lululemon w rankingu Kantar BrandZ 2024

W Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands zadebiutowało pięć marek, wsród nich: Lululemon - kanadyjska marka specjalizująca się w produkcji odzieży sportowej i akcesoriach do jogi oraz fitnessu. Założona w 1998 roku przez Chipa Wilsona w Vancouver, Lululemon znana jest z wysokiej jakości materiałów i innowacyjnego designu, który łączy funkcjonalność z modą. Marka szybko zdobyła popularność dzięki swym wygodnym i estetycznym produktom, zyskując lojalnych klientów wśród miłośników aktywności fizycznej na całym świecie. Po raz pierwszy znalazła się w zestawieniu setki marek najbardziej wartościowych na świecie. 

O metodologii

Coroczne globalne rankingi wyceny marek opracowywane przez Kantar łączą rygorystyczną analizę danych finansowych z badaniami wartości marek. Ranking BrandZ powstał na podstawie wywiadów z 4,2 mln konsumentów, a analizie poddano 20 tys. marek na 54 rynkach.

Zobacz też:

 


Czytaj więcej