Oto najgorętsza aktualnie marka modowa na świecie. Zdetronizowała Miu Miu i Pradę

Nie Miu Miu, nie Prada i nie Saint Laurent, a Loewe. W drugim kwartale 2024 roku to hiszpański dom mody przejął pozycję lidera i miano najgorętszej marki świata. Pod kreatywnym kierownictwem Jonathana Andersona marka zaprezentowała w ostatnich miesiącach nie tylko nowe kolekcje i zachwyciła jako sponsor Met Gali, ale też została powiązana z głośną premierą filmu „Challengers”, do którego kostiumy zaprojektował właśnie Anderson.

Oto najgorętsza aktualnie marka modowa na świecie. Zdetronizowała Miu Miu i Pradę

Torebki typu basket od Loewe wciąż są jednym z najchętniej kupowanych akcesoriów z katalogu marki. Zdjęcie: Materiały prasowe, www.loewe.com

Marka Loewe to synonim luksusu, innowacji i ponadczasowego stylu, co czyni hiszpański dom mody jednym z najbardziej cenionych graczy w świecie mody. Na tę pozycję Loewe pracuje już od 1846 roku. 

Loewe najgorętszą marką świata w drugim kwartale 2024

Od 11 lat dyrektorem kreatywnym Loewe jest Jonathan Anderson. Pod jego przewodnictwem marka przyjęła nowoczesne i eksperymentalne strategie rozwoju, jednocześnie zachowując swoje dziedzictwo rzemieślnicze i najwyższą jakość oferowanych produktów.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez LOEWE (@loewe)

Drugi kwartał 2024 roku dla Loewe był niezwykle intensywny i obfitujący w projekty o światowym znaczeniu. Marka była sponsorem Met Gali, wprowadziła nową kolekcję Paula’s Ibiza, zaprezentowała męską kolekcję SS25 w Paryżu, wypuściła kapsułową kolekcję Pride. Ale jednym z najistotniejszych wydarzeń minionych miesięcy była dla marki premiera wyczekiwanego filmu „Challengers”, z uwielbianą aktorką Zendayą w roli głównej. Kostiumy do tego filmu zaprojektował właśnie Jonathan Anderson, dyrektor kreatywny Loewe.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez LOEWE (@loewe)

Na sukces marki zapracował też wciąż rosnący popyt na produkty Loewe. Utrzymujące się zainteresowanie torbami typu basket i kultowym topem z anagramem, przyczyniło się do 29 % wzrostu liczby wyszukiwań marki w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Punktem kulminacyjnym ostatniego kwartału było zdobycie przez Loewe - Grand Prix Luxury & Lifestyle Lions podczas prestiżowego Cannes Lions International Festival of Creativity. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez LOEWE (@loewe)

Miu Miu i Prada za Loewe w rankingu najgorętszych marek modowych

Włoska marka Prada, założona w 1913 roku przez Mario Pradę, jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych brandów luksusowych na świecie. Od ponad 30 lat towarzyszy jej także marka Miu Miu, stworzona przez Miuccię Pradę i pomyślana jako awangardowa alternatywa dla Prady.

Obie marki, choć różnią się koncepcyjnie, są kluczowe w świecie mody luksusowej i wywierają znaczący wpływ na globalne trendy. W rankingu Lyst Index podsumowującym drugi kwartał 2024 roku, zarówno Miu Miu, jak i Prada, znalazły się jednak za Loewe, zajmując kolejno drugie i trzecie miejsce w zestawieniu. 

Oto 20 najgorętszych marek świata mody w drugim kwartale 2024 roku:

  1. Loewe
  2. Miu Miu 
  3. Prada
  4. Saint Laurent 
  5. Bottega Veneta
  6. Versace
  7. Balenciaga
  8. Jacquemus
  9. Moncler
  10. Gucci
  11. Valentino
  12. Skims
  13. Burberry
  14. New Balance
  15. Louis Vuitton
  16. The Row
  17. Alaïa
  18. JW Anderson
  19. Dolce & Gabbana
  20. Coach

O Lyst Index

Globalna platforma Lyst Index śledzi zmiany w popularności marek luksusowych i modowych, określając, które z nich są aktualnie najgorętsze na rynku. Ranking aktualizowany jest co kwartał, pozwala to śledzić zmiany w trendach i zainteresowaniach w krótkich okresach. Lyst Index uznawany jest za istotny wskaźnik w świecie mody, pomagający zrozumieć dynamikę rynku oraz preferencje konsumentów.

Zobacz też:

Czytaj więcej