Joanna Dobkowska jest projektantką graficzną, autorką komunikacji wizualnej wielu marek, była m.in. dyrektorką artystyczną „Elle”. Markę „I Believe In Paper.” stworzyła w 2023 roku. Z tęsknoty za papierem i kolorem.
O notowaniu na papierze mówi, że w niezwykły sposób wyzwala kreatywność. – Zawsze kochałam papier, jego rodzaje: papiery czerpane, barwione w masie, techniki druku. To moja miłość jeszcze z czasów studiów na ASP – fascynowały mnie zajęcia w zecerni, odbijanie na papierze, skład, druk, letterpress - opowiada dziś twórczyni jednej z najbardziej charakterystycznych marek papierniczych w Polsce.
Okładki notesów są wykonywane z papieru otrzymanego w 100 procentach z włókien makulaturowych. Zdjęcie: Aga Bilska
Ręcznie wykonany notes Red&Pink Couture. Zdjęcie: I Believe In Paper.
Papier i kolor
Wszystkie produkty marki I Believe In Paper. zaprojektowane są z dbałością o formę i detal, ręcznie oprawiane, wykończone płóciennym grzbietem, z papieru o aksamitnej strukturze. Stworzone po to, by notowanie i rysowanie mogło stać się wyjątkowe – twórczyni zachęca, by spróbować pisać w nich również piórem. – Otaczanie się pięknymi, trwałymi przedmiotami i korzystanie z nich, to doskonały sposób na celebrowanie codzienności – przekonuje.
Wszystkie papiernicze perełki od Joanny Dobkowskiej to też gra w kolory, które obok papieru stały się drugą fascynacją projektantki. – Odkąd czarne i granatowe ubrania zamieniłam na intensywnie kolorowe, widzę, ile przyjemności i energii wywołują barwy. W I Believe In Paper. kolor odgrywa kluczowa rolę. Powstały już cztery wersje kolorystyczne notesów: Viva Magenta, I Love Pink, Blue Note i Emeraud Whisper, z różnymi wariantami wykończeń. A będą następne. Dla mnie praca z kolorami i próbnikami papieru to jeden z najprzyjemniejszych momentów w procesie powstawania notesu – przyznaje twórczyni marki.
W ofercie marki znajdziemy notesy w najmodniejszych, energetycznych kolorach. Zdjęcie: I Believe In Paper.
Zdjęcie: I Believe In Paper.
Kooperacje z designerami
I Believe In Paper. to także współpraca z innymi artystami. I tak, w kooperacji z Malwiną Konopacką, ilustratorką, projektantką, autorką mi.in. kolekcji ceramiki OKO, powstał przycisk do papieru MOLE.
Zobacz też: Wazon OKO świętuje 10. urodziny! Malwina Konopacka opowiada nam o dekadzie z ceramiką w roli głównej
Wkrótce w ofercie marki pojawi się BRELOK – efekt kooperacji z UAU Project, warszawską pracownią projektową, założoną przez Justynę Fałdzińską i Miłosza Dąbrowskiego, którzy od 10 lat eksperymentują z drukiem 3D, łącząc świat digitalny z rzemieślniczym, tworząc m.in. lampy, wazy, totemy.
Zdjęcie: I Believe In Paper.
Przycisk do papieru MOLE różowo-czerwony. Zdjęcie: I Believe in Paper.
Kalendarze I Believe In Paper.
W tym roku powstał dwujęzyczny, polsko-angielski kalendarz-planner IBelieveInCinema, z ciekawostkami filmowym zebranymi przez filmoznawcę Tomka Kolankiewicza, obecnie dyrektora Filmoteki Narodowej. Wydaniu kalendarza towarzyszą wywiady z kobietami filmu: reżyserką Agnieszką Smoczyńską i aktorką Leną Górą. Niedługo pojawią się kolejni, ciekawi bohaterowie. W przygotowaniu jest już kalendarz na rok 2025.