Dla załogi LOT-u nowości mundurowe przygotowała polska marka. Motywem przewodnim są malwy

Nowe apaszki, poszetki oraz krawaty dla załogi Polskich Linii Lotniczych LOT powstały we współpracy z marką LANCERTO. Dla wszystkich zaprojektowanych akcesoriów wspólnym motywem jest kwiatowy wzór. Nieprzypadkowo twórcy sięgnęli po malwę.

Dla załogi LOT-u nowości mundurowe przygotowała polska marka. Motywem przewodnim są malwy

Pojawienie się nowości w umundurowaniu załogi LOT-u to kolejny już projekt Polskich Linii Lotniczych promujący polskie dziedzictwo i kulturę. Zdjęcie: Materiały prasowe, PLL LOT

Nowa kolekcja akcesoriów dla załogi LOT-u czerpie inspirację wprost z polskiej sztuki i natury. Marka LANCERTO w kolaboracji z LOT-em sięga po malwy, kwiaty kojarzone z polskim letnim krajobrazem, które niejednokrotnie pojawiały się w twórczości młodopolskich artystów, m.in. u Stanisława Wyspiańskiego czy Józefa Mehoffera.

Od tej pory szefowe pokładu zobaczymy w apaszkach w wersji z granatowym tłem w czerwone kwiaty i czerwoną lamówką. Zdjęcie: Materiały prasowe, PLL LOT

Nowy znak rozpoznawczy LOT-u

Malwa, jako swoisty wyraz polskości, od teraz rozkwitać ma także na pokładach samolotów PLL LOT.

- Polskie Linie Lotnicze LOT są dumnym ambasadorem Polski na świecie. Partnerstwo z LANCERTO przy tworzeniu nowych dodatków do mundurów to kolejny przykład naszego zaangażowania w promocję nowoczesnego polskiego wzornictwa, przy jednoczesnym przywiązaniu do tradycji. Nasze załogi każdego dnia, dbając o bezpieczeństwo i komfort pasażerów LOT-u, docierają do ponad 100 portów lotniczych na całym świecie. Chcemy by malwa, kwiat kojarzony z polską sztuką, stała się nowym znakiem rozpoznawczym naszej gościnności i profesjonalizmu, - mówi Izabela Leszczyńska, Dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience.

Dla stewardess zaprojektowano białe apaszki w czerwone malwy. Zdjęcie: Materiały prasowe, PLL LOT

Malwy i żurawie 

Nowy kwiatowy motyw nie oznacza jednak rezygnacji z najważniejszego symbolu LOT-u. Żuraw, który towarzyszy Polskim Liniom Lotniczym od 95 lat, wciąż będzie widoczny na akcesoriach załogi. Motyw, zaprojektowany dla LOT-u przez Tadeusza Lucjana Gronowskiego, symbolizuje szczęście i długowieczność.

Od teraz stewardessy zobaczymy w białych apaszkach w czerwone malwy, z granatową lamówką, natomiast szefowe pokładu - w wersji z granatowym tłem w czerwone kwiaty i czerwoną lamówką. Z kolei personel naziemny otrzymał białe apaszki w czerwone kwiaty i czerwonym brzegiem. Analogiczne wzory mają nowe poszetki panów z personelu pokładowego i naziemnego. Krawaty stewardów w kolorze lotowskiego granatu, zdobi print w drobne czerwone żurawie, a krawaty szefów pokładu będą czerwone z printem granatowych żurawi. Natomiast panowie z personelu naziemnego będą nosić czerwone krawaty z pojedynczym symbolem żurawia.

Zdjęcie: Materiały prasowe, PLL LOT

LOT i współprace z polskimi markami

Pojawienie się nowości w umundurowaniu załogi LOT-u to kolejny już projekt Polskich Linii Lotniczych promujący polskie dziedzictwo i kulturę, który powstał we współpracy z polską marką.

LANCERTO to polska marka mody, dlatego jesteśmy tym bardziej dumni, że mogliśmy zaprojektować i dostarczyć kolekcję akcesoriów dla personelu pokładowego oraz naziemnego Polskich Liniii Lotnicznych LOT. Każdego roku w naszych salonach stacjonarnych i sklepie internetowym oferujemy kilkaset wzorów ubrań i dodatków dla kobiet oraz mężczyzn. Jednak projekt współpracy z PLL LOT jest szczególny, bowiem na jego potrzeby zaproponowaliśmy unikalny design, dedykowany tylko i wyłącznie naszemu partnerowi. To ogromna nobilitacja móc towarzyszyć załogom w ich codziennej pracy na kilku kontynentach, a tym samym spełniać rolę promotora polskiego wzornictwa, stylu oraz jakości - podkreśla Michał Grochala, Brand Manager marki LANCERTO.

W minionym roku LOT zaprezentował efekt współpracy z marką o stuletniej historii - Krosno Glass. Szkło polskiego producenta pojawiło się na pokładach PLL LOT w klasach Biznes i Premium Economy.

W grudniu 2023 roku LOT zachwycił Polaków nowym safety video, które powstało we współpracy z Muzeum Narodowym w Warszawie. Akcję filmowej instrukcji dla pasażerów przeniesiono do... Galerii Sztuki XIX wieku z wybitnymi arcydziełami polskiego malarstwa, a kolejne instrukcje czyta dla pasażerów Krystyna Czubówna.

Zobacz:

Kilka miesięcy temu dzięki współpracy z polską marką kosmetyków naturalnych Phenomé pasażerowie klasy biznes na lotach długodystansowych otrzymali z kolei nowe, bawełniane kosmetyczki z haftowanym logo LOT-u, wewnątrz znalazły się produkty Phenomé.

Czytaj więcej