– Choć na pierwszy rzut oka wydaje się to nieoczywiste, OKNOPLAST z artystami wiele łączy – stawiamy na dizajn, przecieramy szlaki i tworzymy unikatowe produkty, którymi zachwycamy oraz zaskakujemy – mówi Magdalena Cedro-Czubaj, dyrektorka marketingu Grupy OKNOPLAST. Firma patronowała chociażby Konkursowi dla Młodych Architektów, konkursowi Young Design dla młodych projektantów, European best Engineering Competition, a od ubiegłego roku wspiera też Kompas Młodej Sztuki, prestiżowy ranking organizowany we współpracy z czołowymi polskimi galeriami, oraz różnorodne cykle wystaw.
Relief Dobiesława Gały z cyklu „Miejsca odmienione III” (2021). Zdjęcie: dzięki uprzejmości marki OKNOPLAST
W ubiegłym roku firma objęła mecenatem jedną z ekspozycji towarzyszących międzynarodowemu biennale w Wenecji: „Only Imagination Got There”. Na wystawie, otwartej 6 września 2024 roku, można było zobaczyć niepowtarzalne reliefy Dobiesława Gały, wybitnego artysty związanego z Krakowem. – Chcieliśmy wesprzeć działalność artystyczną Dobiesława Gały we Włoszech, ponieważ ten rynek ma dla nas szczególne znaczenie. Partnerstwo z artystą, którego twórczość wyróżnia się innowacyjnością i estetyką, idealnie współgra z wartościami naszej marki – tłumaczy Magdalena Cedro-Czubaj.
Relief Dobiesława Gały z cyklu „Strefa 79 I” (2022). Zdjęcie: dzięki uprzejmości marki OKNOPLAST
Ze stolicą Małopolski związany jest też międzynarodowy konkurs OKNOPLAST FOR ART, organizowany we współpracy z krakowskim MOCAK-iem. Na ubiegłoroczną edycję nadesłano 300 prac z całej Europy. Uczestnicy, wykorzystując produkty marki, mogli w dowolny sposób wyrazić ważny dla siebie temat. Pierwszą nagrodę, o wartości 7000 euro, przyznano Michałowi Rejnerowi, druga i 3000 euro przypadła Ewie Bone i Ewie Kozubal, a trzecią, o wartości 2000 euro, zdobyła Marta Ciołkowska. Ponadto wyróżniono prace Vitaliia Shupliaka i Moniki Maurycy.
Relief Dobiesława Gały z cyklu „Strefa 79 I” (2022). Zdjęcie: dzięki uprzejmości marki OKNOPLAST
Prezentowana w MOCAK-u pokonkursowa wystawa stała się okazją do dyskusji na temat ważnych współcześnie problemów społecznych, od zagrożeń wojennych po uzależnienie od mediów społecznościowych. Ukoronowaniem jubileuszu marki OKNOPLAST była uroczysta gala 30-lecia. Podczas wydarzenia goście mieli okazję podglądać, jak powstaje sztuka „na żywo”. Justyna Smoleń, artystka wizualna młodego pokolenia, dekonstruuowała na ich oczach porcelanowe figurki i inne przedmioty, łącząc je z własnoręcznie wykonaną ceramiką. Uczestnicy obejrzeli też m.in. występ renomowanego duetu choreograficznego Natalii Jóźwiak i Sebastiana Piotrowicza, a prezes Mikołaj Placek z dumą ogłosił poszerzenie portfolio Grupy oknoplast o luksusową markę stolarki drewnianej i drewniano-aluminiowej Hrachowina. Produkty Hrachowiny już wkrótce zadebiutują na rynkach włoskim, niemieckim i francuskim, otwierając nowe możliwości w segmencie premium.
Jeden z ceramicznych obiektów autorstwa Justyny Smoleń. Zdjęcie: dzięki uprzejmości marki OKNOPLAST