Polskie projekty na Dutch Design Week
Dutch Design Week to dziś największe wydarzenie projektowe w Europie Północnej, obejmujące liczne wystawy, wykłady, debaty, konferencje i wydarzenia networkingowe. Początki DDW sięgają roku 2002 – to właśnie wtedy w mieście Eindhoven (Holandia) zorganizowano pierwszą edycję festiwalu poświęconego projektowaniu. Obecnie Dutch Design Week gromadzi każdego roku 2600 wystawców z branży projektowej i 350 000 odwiedzających. Jak mówią organizatorzy festiwalu: „W Dutch Design Week chodzi o dizajn przyszłości i przyszłość dizajnu”. Tegoroczna edycja rozpocznie się 19 października i potrwa dziewięć dni.
Marta Murawska "All Play No Work". Zdjęcie: materiały prasowe
Obecność szczecińskiej Akademii Sztuki w Eindhoven to doskonała okazja do prezentacji twórczości i nawiązania kontaktu z szerokim gronem eksperckim i międzynarodową publicznością. Polscy studenci Wydziału Wzornictwa na wystawie „It’s Personal / CLASS OF 24” zaprezentują prace będące na styku projektowania, sztuki i refleksji humanistycznej. Wspólnym wątkiem wszystkich projektów jest unikalne, osobiste podejście do procesu projektowania. To celebracja różnorodności głosów we współczesnym designie.
Julia Łyżwińska "Dissolved flexibility". Zdjęcie: materiały prasowe
Jakie prace zobaczymy na wystawie? Marta Murawska zaprezentuje retrofuturystyczną publikację „All Play No Work”, Kornelia Biały projekt z pogranicza alchemii i medycyny, a Sara Brzostek multisensoryczną instalację „Sounds of the Future”. Michał Sietnicki zada pytanie o obiektywność systemów danych („Data Constellations”) a Dawid Fik pokaże odnowione w duchu ekonomii cyrkularnej obiekty pochodzące ze śląskich złomowisk.
Michał Sietnicki "Data Constellations". Zdjęcie: materiały prasowe
Zmysły odwiedzających DDW pobudzą modowe projekty Julii Galewicz, eksperymentalne obuwie autorstwa Julii Łyżwińskiej stworzone w technice druku 3D, a także obiekty z cyklu „Sweet decadence” Darii Dembickiej. Pracom dyplomowym będzie towarzyszyć projekt badawczy Natalii Rybak, manifestujący wartości współczesnego dizajnu i tożsamość Wydziału Wzornictwa szczecińskiej Akademii Sztuki.
Dawid Fik, "Zmiana". Zdjęcie: materiały prasowe
Zobacz też:
- Ikona dizajnu lat 80. w nowej odsłonie. Yrjö Kukkapuro odtworzył swoje eksperymentalne krzesło
- Nie ma drugiego takiego w Polsce. Muzeum Zduńskie Opowieści w Szczecinie celebruje kunszt zduńskiego rzemiosła
- Piłeczki tenisowe rozkładają się 400 lat. Młoda projektantka ratuje stare piłeczki i robi z nich meble