Salon Louis Vuitton w Nowym Jorku. Luksusowych wnętrz strzegą gigantyczne rzeźby zwierząt

Światowej sławy architekt Shohei Shigematsu zaprezentował swój najnowszy projekt – pop-up Louis Vuitton w Nowym Jorku. Tymczasowy salon luksusowej marki to prawdziwa uczta dla zmysłów. Przy wejściu gości witają gigantyczne rzeźby żyrafy i strusia, ale to dopiero początek niespodzianek.

Salon Louis Vuitton w Nowym Jorku. Luksusowych wnętrz strzegą gigantyczne rzeźby zwierząt

Nowy tymczasowy salon Louis Vuitton w Nowym Jorku. Zdjęcie: Louis Vuitton

Pop-up Louis Vuitton w Nowym Jorku

Na czas remontu salonu Louis Vuitton przy Piątej Alei, francuska marka postanowiła otworzyć po sąsiedzku tymczasowy pop-up, który miałby być nie tylko miejscem po brzegi wypełnionym produktami LV, ale również przestrzenią, w której goście mogliby odpocząć i uraczyć swoje podniebienia najwyższej jakości przysmakami.

Misję zaprojektowania niezapomnianego zakupowego doświadczenia powierzono światowej sławy architektowi, Shohei Shigematsu, który już wcześniej współpracował z luksusowymi matkami. Warto wspomnieć choćby o jego ekspozycji w Muzeum Roppongi w Tokio poświęconej perfumom Miss Dior.

Nowojorski salon Louis Vuitton wg projektu Shigematsu mieści nie tylko sklep z produktami francuskiej marki, ale również klimatyczną kawiarnię, wypełnioną albumami o sztuce i designie, a także sklep z ekskluzywnymi wyrobami czekoladowymi.

Wnętrze pop-upu Louis Vuitton w Nowym Jorku. Zdjęcie: Louis Vuitton

W świecie luksusu i przyjemności

Fasada zabytkowego budynku art déco zachwyca półokrągłym przeszkleniem, które architekt pokrył charakterystycznym czterolistnym kwiatem będącym jednym z symboli marki. Po obu stronach przeszklonej fasady Shigematsu ustawił gigantyczne rzeźby żyrafy i strusia.

Wchodząc do środka, od razu nasz wzrok pnie się do góry po czterech wieżach ułożonych z piętrzących się kufrów i walizek Louis Vuitton. Każda z konstrukcji mierzy imponujące 16 metrów! W atrium wyeksponowano również murale upamiętniające współpracę francuskiej marki z wybitnymi artystami – Yayoi Kusamą i Takashim Murakami.

Wnętrze pop-upu Louis Vuitton w Nowym Jorku. Zdjęcie: Louis Vuitton

Nowojorski pop-up LV ma 5 pięter. Oprócz ubrań, dodatków i biżuterii, na klientów czekają również meble i akcesoria do domu. Na czwartym piętrze znajduje się klimatyczna, inspirowana stylem loftowym kawiarnia połączona z biblioteką. Można tu w spokojnej atmosferze wypić kawę i przejrzeć kolorowe albumy (jest ich blisko 650) o sztuce, designie i modzie, a także coś przekąsić. Oczywiście każda z serwowanych potraw jest przygotowywana przez najlepszych szefów kuchni.

Kawiarnia LV połączona z biblioteką. Zdjęcie: Louis Vuitton

Miłośników słodkości, szczególnie wysokiej jakości wyrobów czekoladowych, z pewnością zainteresuje sklep Le Chocolat Maxime Frédéric będący pierwszą i jak na razie jedynym ekskluzywnym salonem czekolady cukiernika Maxime Frédérica w USA. W ofercie znajdziemy klasyczne czekolady zdobione monogramem LV, a także bardziej wymyślne desery.

Sklep z czekoladą premium w pop-upie Louis Vuitton w Nowym Jorku. Zdjęcie: Louis Vuitton

 

Zobacz też: 


Czytaj więcej