Dizajn w stylu K-POP. Koreański artysta tworzy dizajn ze "śmieci"

Pochodzący z Seulu artysta Gyuhan Lee z ironią patrzy na współczesną kulturę masową i sztukę. W jego pracach znaki firmowe Nike, McDonald’s i Hello Kitty przeplatają się z sylwetkami krzesła Gerrita Rietvelda i tradycyjnych lamp z papieru ryżowego. Swoich „surowców”, takich jak pudełka po butach czy torby papierowe, Lee szuka całkiem dosłownie w śmieciach.

Autor Mira Głobińska

Dizajn w stylu K-POP. Koreański artysta tworzy dizajn ze

Na zdjęciu „Tokyo Edition McDonald’s Paperbag Lamp”, Korea, 2023. W Europie prace Lee prezentowała m.in. Side Gallery w Barcelonie. Zdjęcie: dzięki uprzejmości Gyuhana Lee i Side Gallery

K-POP to nie tylko muzyka

K-POP to najmodniejszy chyba obecnie gatunek muzyczny. Pochodzący z Korei Południowej styl stał się częścią kultury koreańskiej. Południowokoreańskie seriale filmowe, muzyka, gry online, jak również moda czy dizajn, dominują w azjatyckiej przestrzeni kultury masowej, a także z sukcesem dokonują ekspansji na rynki zachodnie. Ekspansja kultury koreańskiej na świat zyskała własną nazwę - hallyu wave (koreańska fala; korean wave; hallyu).

Czym się charakteryzuje kultura K-POP? W dużym skrócie jest to połączenie nowoczesności (przede wszystkim zaawansowanej technologii) i tradycji koreańskiej, spopularyzowanego kanonu urody, tematyki treści prezentowanych w serialach (K-drama), filmach i muzyce.

Dizajn w stylu K-POP

Gyuhan Lee - artysta pochodzący z Seulu - również łączy w swoich pracach nowoczesność i tradycję. Koreański projektant znany z mebli, które powstały z pudełek Nike w ramach serii w 2020 roku, teraz sięgnął po logo McDonald’s. Przekształcając rozpoznawalny logotyp we wzory, stworzył pomysłowe oświetlenie.

Nowa seria lamp McDonald`s, która nawiązuje do tradycyjnych lamp z papieru ryżowego, wykonana jest z torebek na wynos. Wyrafinowany dizajn zmienia kontekst naszych skojarzeń z opakowaniem popularnego burgera.

Prace koreańskiego projektanta Gyuhan Lee są oczywistym komentarzem do zaśmiecania naszej planety. Dizajn Lee przypomina o znaczeniu ponownego wykorzystania i upcyklingu.

Przegląd trendów wzorniczych znajdziesz w najnowszym, drugim, numerze AD Polska.


Czytaj więcej