K-POP to nie tylko muzyka
K-POP to najmodniejszy chyba obecnie gatunek muzyczny. Pochodzący z Korei Południowej styl stał się częścią kultury koreańskiej. Południowokoreańskie seriale filmowe, muzyka, gry online, jak również moda czy dizajn, dominują w azjatyckiej przestrzeni kultury masowej, a także z sukcesem dokonują ekspansji na rynki zachodnie. Ekspansja kultury koreańskiej na świat zyskała własną nazwę - hallyu wave (koreańska fala; korean wave; hallyu).
Czym się charakteryzuje kultura K-POP? W dużym skrócie jest to połączenie nowoczesności (przede wszystkim zaawansowanej technologii) i tradycji koreańskiej, spopularyzowanego kanonu urody, tematyki treści prezentowanych w serialach (K-drama), filmach i muzyce.
Dizajn w stylu K-POP
Gyuhan Lee - artysta pochodzący z Seulu - również łączy w swoich pracach nowoczesność i tradycję. Koreański projektant znany z mebli, które powstały z pudełek Nike w ramach serii w 2020 roku, teraz sięgnął po logo McDonald’s. Przekształcając rozpoznawalny logotyp we wzory, stworzył pomysłowe oświetlenie.
Nowa seria lamp McDonald`s, która nawiązuje do tradycyjnych lamp z papieru ryżowego, wykonana jest z torebek na wynos. Wyrafinowany dizajn zmienia kontekst naszych skojarzeń z opakowaniem popularnego burgera.
Prace koreańskiego projektanta Gyuhan Lee są oczywistym komentarzem do zaśmiecania naszej planety. Dizajn Lee przypomina o znaczeniu ponownego wykorzystania i upcyklingu.
Przegląd trendów wzorniczych znajdziesz w najnowszym, drugim, numerze AD Polska.