„Chcemy, by Domoteka jeszcze mocniej podkreśliła swoją pozycję zarówno jako miejsce z kolekcjami najwyższej jakości marek wnętrzarskich, jak i przestrzeń dedykowana projektantom, architektom, stylistom, wszystkim pasjonatom designu.” – powiedziała podczas wydarzenia Agata Brzezińska, Head of CEE z firmy Pradera, właściciela Domoteki.
Jakie projekty znalazły się w kalendarzu Domoteki na 2024 rok?
Nie mogłoby w nim zabraknąć cieszącego się popularnością DOMOdesign, czyli wydarzenia poświęconego urządzaniu wnętrz. W tym roku powróci ono w zmienionej formule, z jeszcze większą liczbą eksperckich konsultacji i prelekcji.
Jednak nowy rok to także nowości programowe – m.in. cykl DOMOpasje, czyli pięć spotkań z pięcioma inspirującymi kobietami z branży wnętrzarskiej. Podczas każdego z nich goście będą mogli poznać bliżej historie o pasji, marzeniach i kobiecej sile, a także odkryć historie kryjące się za autorskim i niepowtarzalnym designem.
Istotnym elementem nowej propozycji Domoteki jest jeszcze bliższa współpraca z ekspertami oraz poszerzenie eksperckiej oferty dla klientów. W tym miejscu wymienić należy program Ambasadorzy Domoteki, do którego zaproszono architektów i architektki wnętrz z cenionych polskich pracowni projektowych. W gronie tym znalazły się pracownie Interiorsy i Archistan Interiors, Kamila Jakubowska-Szmyd, Martyna Banaszczuk, Alina Badora oraz Agnieszka Lesiuk. Ambasadorzy Domoteki będą dzielić się wiedzą z zakresu urządzania i stylizacji wnętrz, a także pomogą zapoznać się z najnowszymi trendami w designie.
Jak co roku, Centrum Designu Domoteka weźmie też udział w Salone del Mobile Milano, czyli najbardziej prestiżowych targach meblarskich, skąd będzie relacjonować swoim klientom informacje o kolekcjach najlepszych międzynarodowych marek.
Przez cały rok w przestrzeni Domoteki zaplanowano też wystawy. Wśród innych zaplanowanych wystaw wymienić można m.in. prezentację prac stowarzyszenia Nów. Nowe rzemiosło, które popularyzuje funkcjonalne i dekoracyjne, ręcznie wykonane rzemiosło sięgające do tradycyjnych technik, a także ekspozycje prac eksplorujących związki pomiędzy różnymi dziedzinami projektowymi, jak modą i designem.
Sztuka jest ważnym tematem dla Domoteki. Centrum jest partnerem Artshow, którego najbliższa edycja odbędzie się 2 i 3 marca 2024 w Kamienicy Karskich w Warszawie.
Tegoroczny program wydarzeń to dopełnienie oferty produktowej Domoteki, już teraz liczącej ponad 60 salonów i 600 renomowanych marek, których część na polskim rynku obecna jest tylko w Domotece. W ostatnich tygodniach w Domotece otworzyły się salony Primavera Furniture oraz Blest (to zarazem polska premiera marki), a już w przyszłym miesiącu pierwszych klientów zaprosi salon Halupczok.