Agencja kreatywna w Sztokholmie zbudowała w biurze kolejkę. To ich odpowiedź na sztuczną inteligencję

Kolejka górska w biurze? Czemu nie! Szwedzka agencja kreatywna The Great Exihibition zbudowała dla swoich pracowników mini rollercoaster. Stalowa konstrukcja z wagonikiem jest odpowiedzią na treści tworzone przez Sztuczną Inteligencję, które zalewają branżę kreatywną.

Agencja kreatywna w Sztokholmie zbudowała w biurze kolejkę. To ich odpowiedź na sztuczną inteligencję

Kolejka biegnie przez różne strefy cześci wspólnych biura. Zdjęcie: The Great Exhibition

Po biurze jeździmy kolejką

Pracownicy sztokholmskiej agencji kreatywnej The Great Exhibition mogą teraz poruszać się po biurze za pomocą kolejki. Ponad 60-metrowa zapętlona trasa biegnie między kuchnią, barem, toaletami i strefą wspólną. Konstrukcja, po której sunie metaliczny jednoosobowy wagonik, wykonana jest z barwionej na czerwono stali. Przymocowana do podłogi, osiąga maksymalną wysokość 4 metrów.

- Dla wielu pracowników kolejka jest sposobem na rozpoczęcie dnia, a sama przejażdżka wagonikiem sprawia ogrom radości. Jeden kurs wystarcza, żeby się obudzić lub poprawić sobie humor – mówi Per Cromwell, dyrektor kreatywny w The Great Exihibition i dodaje, że ich biurowa kolejka jest najprawdopodobniej pierwszą tego typu konstrukcją na świecie.

Kolejka "Płat Czołowy" w biurze agencji The Great Exhibition w Sztokholmie. Zdjęcie: The Great Exhibition

Ku chwale spontaniczności 

Skąd pomysł na budowę kolejki wewnątrz biura? Z pewnością takie rozwiązanie jest ciekawym urozmaiceniem pracy, ale dla właścicieli agencji The Great Exhibition kolejka ma również znaczenie symboliczne. Jest odpowiedzią na sztuczną inteligencję coraz częściej zaznaczającą swoją obecność w branży kreatywnej.

- Każdego dnia jesteśmy bombardowani treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję: dopieszczonymi i wręcz idealnymi. Takim treściom, bazującym na danych i algorytmach niestety brakuje „duszy”, brakuje niedoskonałości, które dodają im charakteru, brakuje również spontaniczności. Nasza kolejka, mimo że może wydawać się niepraktyczna, uosabia nieposkromionego ducha kreatywności, celebruje wyobraźnię, nieprzewidywalność, niespodziankę i motywuje do radosnej eksploracji pomysłów, zamiast opierania kreatywnego procesu wyłącznie na sztywnych danych i promptach dyktowanych AI – mówi Per Cromwell.

Kolejka "Płat Czołowy" w biurze agencji The Great Exhibition w Sztokholmie. Zdjęcie: The Great Exhibition

Nazwa kolejki w szwedzkim biurze również nie jest przypadkowa – to „Płat Czołowy”. Ta część mózgu uważana jest za siedzibę naszej osobowości. Płat czołowy odpowiada za myślenie, planowanie, pamięć, emocje, samokontrolę, rozwiązywanie problemów i nawiązywanie relacji z innymi. Kora czołowa odgrywa znaczącą rolę w procesie kreatywnym i motywuje nas do szukania nietypowych rozwiązań.

 

Zobacz też: 

Czytaj więcej