Delvaux, 1829
Delvaux jest najstarszą działającą do dziś marką specjalizującą się w skórzanych produktach. To właśnie belgijska firma opatentowała projekt pierwszej nowoczesnej torebki skórzanej (w 1908), a w latach 30. XX wprowadziła do oferty sezonowe akcesoria, wyprzedzając w tym pomyśle inne marki.
Hermès, 1837
Hermès na początku słynął ze swoich wyrafinowanych i doskonale wykonanych siodeł i akcesoriów jeździeckich. Dziś to marka, która kojarzy się przede wszystkim z torebkami, szczególnie z jednym modelem, o którym marzą miłośnicy mody – Birkin. Posiadanie oryginalnej torebki Birkin dla wielu jest równoznaczne z przynależeniem do modowej elity.
Tiffany’s and Co., 1837
Mimo, że marka Tiffany’s istniała od XIX wieku, jej luksusową biżuterię rozsławił film z Audrey Hepburn „Śniadanie u Tiffany’ego”. Co ciekawe, w czasie promocji filmu, Hepburn nosiła pierścionek z największym znanym ówcześnie diamentem, notabene pochodzącym z oferty Tiffanny’s. Do dziś niebieskie pudełeczko z biżuterią Tiffany’s jest uważane za symbol luksusu.
Patek Philippe, 1839
Niewiele osób wie, że jedna z najstarszych i najbardziej luksusowych szwajcarskich marek produkujących zegarki została założona przez Polaka. Antoni Patek po klęsce powstania listopadowego uciekł do Szwajcarii. Tam zainteresował się zegarkami i uczył się pod okiem wybitnych zegarmistrzów. Gdy założył własną firmę, zatrudnił młodego zegarmistrza Adriena Philippe, który niedługo potem opracował innowacyjny bezkluczykowy mechanizm. Reszta to już historia!
Loewe, 1849
Loewe przeżywa obecnie swój renesans. Hiszpańska marka w rankingu Lyst Index na 2024 rok uplasowała się na pierwszym miejscu najgorętszych marek modowych na świecie, zostawiając w tyle Miu Miu, Pradę czy Saint Laurent. Taki wynik nie powinien nikogo dziwić – w końcu Loewe od zawsze był synonimem luksusu, innowacji i ponadczasowego stylu, a swoją wysoką pozycję w świecie mody utrzymuje już od prawie 200 lat.
Cartier, 1847
Francuska marka Cartier już od początku swojej działalności stawiała na najwyższej jakości materiały, a do produkcji biżuterii wykorzystuje 18-karatowe złoto. Cartier to również chętnie wybierana przez koronowane głowy marka jubilerska na świecie. Wśród władców, którzy nosili biżuterię lub tiary wykonane przez Cartier byli monarchowie Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Serbii, Rosji i Indii.
Goyard, 1853
Francuska marka Goyard specjalizuje się w produkcji luksusowych kufrów i walizek. Goyard to jedna z najbardziej tajemniczych luksusowych marek na świecie. Prawie w ogóle się nie reklamuje, ani nie zatrudnia do współpracy celebrytów. Ta taktyka okazuje się niezwykle skuteczna, a produkty Goyard z charakterystycznym potrójnym szewronem w kształcie litery Y są symbolem wysokiego statusu. Goyard słynie również ze swojej linii ekskluzywnych akcesoriów dla czworonogów, której początki sięgają jeszcze XIX wieku.
Louis Vuitton, 1854
Chyba nie ma na świecie osoby, która nie rozpoznałaby monogramu LV. Początkowo paryska marka produkowała kufry podróżne. W odróżnieniu do popularnych wypukłych na górze kufrów, te od Louis Vuitton były płaskie, co pozwalało łatwiej ustawiać je jeden na drugim. Ponadto, były też lżejsze i pojemniejsze. Kufry LV szybko zyskały rozgłos i bogatą klientelę. Dziś Louis Vuitton znany jest ze swoich torebek, ubrań i akcesoriów oraz współpracy z czołowymi artystami jak Yayoi Kusama, Stephen Sprouse czy Takashi Murakami.
Burberry, 1856
Kratka Burberry jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych wzorów na świecie i jednocześnie jedną z najczęściej podrabianych. Marka będąca synonimem angielskiej elegancji może pochwalić się kilkoma kultowymi projektami. Kurtkę Burberry podszytą nieprzemakającą gabardyną nosił Roald Amundsen, pierwszy człowiek, który dotarł na Biegun Południowy, a także Ernest Shackelton, który dowodził ekspedycji na Antarktykę w 1914. Z kolei słynny trencz Burberry powstał w czasie I wojny światowej i był początkowo noszony przez brytyjskich oficerów. Po wojnie beżowy płaszcz zaczęli nosić również cywile.
Boucheron, 1858
Bucheron to nie tylko luksusowy producent biżuterii, ale również marka z bogatą historią i oryginalnymi pomysłami, które dowodzą, że luksus wcale nie musi być nudny. W 1880 Frederic Boucheron był pierwszym nowoczesnym jubilerem, który odważył się wygrawerować motywy kwiatowe na diamentach. Boucheron zainspirował się antycznymi technikami grawerunku. W 1978 roku modelem luksusowej biżuterii Domu Bucheron został... czarny perski kot Wladimir, a w 2015 roku w ofercie marki pojawił się pierwszy na świecie naszyjnik, do produkcji którego wykorzystano piasek z pustyni Thar.